Spindlar bara förstör!

Idag så satt jag och åt lite i mitt rum samtidigt som jag satt vid dator och funderade på vart jag skulle ta en promenad någon stans tills jag helt plötsligt ser hur de kommer ner något svart på väggen bakom tv. Uppfattar först inte vad det var tills jag tittade ner och upptäcker att det är en stor spindel! Spindlar är det värsta jag vet, fy fan. Eftersom att jag var själv hemma så var det bara upp till mig att döda den, hur de nu skulle gå till...

Började med att gå upp och hämta både dammsugare och en sopkvast. Tänkte att jag kunde slå ihjäl den först och sen dammsuga upp den. Lättare sagt än gjort! Detta var en väldigt snabb spindel så när jag kom i närheten av den med sopkvasten så kröp den snabbt iväg. Tillslut så stannade den, dock på ett väldigt olämpligt ställe, men bättre de än att den fortsatt till min säng. Lyckades inte att träffa den med sopkvasten och eftersom att jag i samma ögonblick som jag slog mot den och upptäckte att jag missat så släpper jag kvasten. Petar på kvasten med dammsugaren för att se om den låg under och det gjorde den inte. Panik! Vart är den?! Det är väldigt svårt att se den på den mörkblåa heltäckningsmattan som jag har i mitt rum.

Helvete!

Letar ett tag tills jag hittar den vid dvdn. Usch jag kunde ha trampat på den. Eftersom att jag inte kan slå på dvdn med kvasten så bestämmer jag mig för att dammsuga upp den levande. Efter att jag har gjort de så kommer jag på att den kanske fortfarande lever i dammsugarpåsen. Aldrig att jag stänger av dammsugaren nu!
Låter den vara på för att gå in på internet och se om en spindel dör av att man dammsuger upp den, fanns blandade åsikter om de. Så både för att försäkra mig om att det inte finns några fler kryp i mitt rum och att den är död så bestämmer jag mig för att dammsuga hela rummet och kolla i varenda vrå där det kan finnas spindlar eller kackerlackor!

Tror det tog mig en halvtimme innan jag "dödade" spindeln och yttligare en timme innan jag vågade stänga av dammsugaren. Fast jag tog upp dammsugaren på övervåningen och skyndade mig att stänga in den i städskåpet så att den inte kommer tillbaka.

Julie talade senare om för mig vart insektssprayen fanns och att det bara var att spraya på dem så kryper dem ihop och dör. Sen är det frittfram att slänga bort dem. Vi kom även fram till att det måste ha varit "Antennkillarna som släppt in den, då dem både hade dörren in till garaget vidöppen och min dörr ut.
Om jag hittar flera så kommer den sparyen vara slut inom en snar framtid!


Här har vi jäveln när jag upptäckte den!


Här innan den mötte sin död!


Den där jäveln förstörde min dag!


Kommentarer
Postat av: CAMIE

Fyfan va vidrigt! Jag upptäckte en mega stor silverfisk som kröp på väggen hemma hos oss i tisdagskväll. Då åkte jag hem till mamma!

2011-02-10 @ 18:45:42
URL: http://camillahart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0