Sydney by night!

I fredags så åkte jag ner på stan med Andie (Andrea) för att bara strosa runt och kika lite, dem flesta affärerna hade stängt när vi kom ner men de gjorde ingenting. Sydney är dem mysigaste staden jag någonsin har varit i, i alla fall på fredagskvällar. På fredagar här så går man ut direkt efter jobbet, de vill säga vid ca. 17-18 tiden.

Väldigt härlig stämning, vi gick bort till The Rock's Midnight Market för att kika lite. Vi köpte en varsin rem som var supergod! När man köper remar i hemma så brukar dem vara lite hårda eller sega men inte här, dessa var superfärska!

Efter att ha gått runt på marknaden utan att hitta något av intresse så gick vi bort till vattnet och satt oss på en gräsmatta och lyssnade på gatumusikanter. Hade utsikt över staden och Operahuset!

När jag skulle åka hem så var de inte lika kul, fick stå och vänta på bussen i ca. 1 timme! Alla bussar som åkte förbi var fulla men till slut så kom jag på en buss, var hemma strax efter 12 på natten.

(Glömde min kamera hemma så jag ber om ursäkt för den dåliga bildkvalitén från min mobilkamera)



Mig framför den underbaraste staden


Operahuset


Ett tappert försök att ta kort på Gatumusikerna
(Om man tittar noga så ser man att de är ett band som spelar)


Vill även tillägga att GPS i mobilen är den smartaste uppfinningen!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det ser mysigt ut och svart!!

2011-02-20 @ 20:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0