Sydney!

City stod på schemat idag och det skulle göras med Andrea. Vi började med att äta, sen bestämde vi oss för att ta en färja ut till Darling Harbour. Vi prickade inte riktigt in vädret, och jag prickade definitivt inte in rätt kläder för denna dag. Men som tur var så regnade de inte i City. Vi hoppade av i Darling Harbour och tänkte att vi kunde gå runt där ett tag för att sen ta båten tillbaka lite senare. Vi gick längs hamnen och tittade lite, dem har de kinesiska nyåret här så de var darkbåts race. Satt oss och tittade på ett race, men de var för tråkigt så vi gick vidare.

Vi virrade bort oss till Chinatown, ganska roligt att se men inte riktigt något för oss då allt stod på kinesiska. Gick runt ett bra tag, efter en stund så började de regna, inte så roligt med mina kläder, Andrea var i alla fall lite smart som hade en tunn jacka på sig men inte jag! Efter ett tag så insåg vi att vi nästan gått till baka där vi kom ifrån, funderade ett tag på om vi skulle ta färjan eftersom att vi betalt för den, men det blev en omväg så vi fortsatte att gå tillbaka.

Blev ingen shopping, ja de är sant! Idag var vi turister med kartor och frågade om vägen.





Jag håller i mig i räcket bakom ryggen för att inte ramla de är därför jag står så konstigt


Lite byggnader, kommer inte ihåg i vilket område


Drakbåts race


Chinatown


Frosen Yoghurt, godaste någonsin!


I ett shopping mall, jag är så fin!


Jag och Andrea


I bussen påväg hem, snart under Harbour Bridge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0