Jävla U-land!

Just nu så hatar jag det här landet!

Jag vill hem, jag har en sådan hemlängtan att jag snart spricker! Dels för att jag saknar min familj och mina vänner men också min kära vän Lollo som fick barn i natt. Vill så gärna vara där och hjälpa till men de går inte för jag är på andra sidan jordklotet!!
Vad fan åkte jag hit för?! Till ett jävla U-land som inte vat vad gatulampor är och precis lärt sig vad bredband kan göra. De är så dumt de här landet, jag har alltid trott att Sverige låg ett steg bakåt i utvecklingen men nej du, det ligger 10 steg före! Enda skillnaden är att vi inte bygger upp överdrivet stora skyskrapor.

Här kommer lite fakta om det här landet:

Man måste vinka in bussen som man vinkar in en taxi.

I stort sett så cyklar ingen i de här landet, Anders frågade rektorn på tjejernas skola i fall dem kunde skaffa ett cykelställ men de kunde han inte, för att då uppmanar man barnen att cykla vilket leder till olyckor och då måste skolan stå för de.

För att sätta ett barn på dagis är lägsta åldern från 6 veckor och uppåt.

När man går över vid trafiklyserna så slår det om till att blinka rött efter att man bara gått över halva vägen.

Övergångsställ utan trafiklysen finns bara vid skolor och på platser där det vistas mycket människor.

Ett shopping mall som ligger här i närheten finns det ingen ingång för dem som går dit, dvs. såna som jag, utan man måste gå in via garaget för att man tar det som en självklarhet att alla åker bil.

Idioterna går med paraply när de är sol ute för att skydda sig mot den...Solkräm och hatt tycker i alla fall jag är en bättre idé.

Här "hemma" anväder de sig av ADSL till internet, jag tror de var 7 år sedan vi använde de sist...säljs de ens fortfarande i Sverige?

När man går ut på kvällen så är det bra att ha en ficklampa med sig då det är kolsvart ute och det finns i stort sett inga gatulampor. På motorvägen finns de inga alls förutom vid busshållsplatserna.

Dem kallar flip flops för "thongs", det betyder något helt annat om man är van vid Amerikans engelska.

Telefonnätet suger, även fast man har full täckning kan ett samtal bara avbrytas utan förvarning.

Systemet för kontantkort är idiotiskt! När du ska ladda korter kanske du betalar 30$ men du får en credit på 200$ att ringa och smsa för.

Duschvattnet luktar klor!

Fåglarna hatar jag, speciellt dem vita papegojorna som man blir döv av när dem skriker och någon jävla skrattfågel som aldrig kan hålla käften!

Dem har skitäckligt godis! Det enda som är gott är Skittles, just nu sitter jag dock och äter Haribo och MaoaM. Har beställt lösgodis av mamma.

Dem gör potatismos av färskpotatis, kan dem lära sig att det är äckligt och att man kan äta potatis som bara är kokt, man behöver inte mosa den varje gång.


Ni som är hemma Sverige, klaga inte på vårt kära land, älska det istället!

Hinner inte skriva något mer måste fixa lite snacks till ungarna, vill hellre gå och lägga mig än att ta hand om dem! Hoppas dem sätter på en film när vi kommer hem så kan jag laga lite mat ifred.


Kommentarer
Postat av: LOUISE

aj då,inte skoj med hemlängtan =/



Håller med om att aussie är rätt mkt efter med vissa saker :P har oxå stört mig på ikke-existerande lampor osv. Men att få extra credit på kontantkortet är väl toppen? =D

2011-03-15 @ 07:22:54
URL: http://louise1.blogg.se/australien
Postat av: Andie

WORD!

2011-03-15 @ 10:02:24
Postat av: CAMIE

Jag skulle inte ha ngt emot att du kom hem ^^, Behöver någon som jag kan åka och fönstershoppa med som inte vill hem på direkten!



Fast jag tycker ändå inte att du ska ge upp riktigt än systeryster<3

2011-03-15 @ 16:00:48
URL: http://camillahart.blogg.se/
Postat av: Tine

Goa du...... hang on in there!!!

Maila mig din adress så kanske även jag kan höja stämningen med något :)

kram!

2011-03-17 @ 10:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0