Mardi Gras!

I lördags så träffade jag Andrea och Emelie planen för kvällen var att vi skulle gå och på Mardi Gras (gay-parad) men det blev inte riktigt som planerat...

Vi träffades vi 15 tiden för att äta, eller jag åt och Andrea tittade på och snoddde min a pommes frites, efter de så gick vi för att möta Emelie som bor inne i stan. Jag och Andrea är inte alls avundsjuka!

Vi visste inte riktigt vad vi skulle hitta på så vi tog en fika, supersöta och goda cupcake's blev det. sen gick vi in på Supré som hade rea, 5$ (30kr) per plagg är inte fy skam!
Det var lite svårt att hitta något då nästan alla kläder låg på golvet, i högar eller i kartonger, men gick därifrån ett linne och en myströja rikare.

Efter vår lilla shoppingtur så gick vi bort mot Oxford street där paraden skulle vara. Tror att jag aldrig sätt så mycket folk på ett och samma ställe eller på samma trottoar! Vi gick bort för att se om vi kunde hitta en plats att stå på så att vi alla tre kunde se relativt bra...lättare sagt än gjort!
Vi gick och gick och gick, folk över allt! Har för mig att Andrea sa att dem ropade ut att det var 200 000 pers på plats! Jo tack, de märkte vi!

Efter att ha gått i kanske 2 timmar så gav vi upp och började gå tillbaka, det var också lättare sagt än gjort. Eftersom att det började regna så ville alla som inte såg något vara undedr tak på en kanske 3m bred trottoar! Det var så mycket folk att polisen hade spärrat av så att inga fler kunde komma in på området.
När vi började komma till slutet så blev det så sjukt trångt, vi hade galler på båda sidor så man kunde inte vika av någonstans heller. Det var så hårt tryck bakom oss att folk började få panik och klättra över stängslet, så jag sa åt Emelie att vi också skulle göra det. Men det var så trångt att vi inte kunde röra oss dit, var en halvmeter från stängslet. Sen såg jag en att en kvinna som tidigare hoppat över började knyta upp repet till stängslet för att öppna det. Skyndade oss ut, vi hade två val när vi kom ut på andra sidan stängslet. Ett var att gå där alla andra gick och riskera att fastna igen och det andra var att hoppa ner från en mur på ca 2,5m. Vi hoppade.
Tyckte inte att det var så högt tills Emelie hade hoppat ner, min tankte där var "Helvete det här kommer göra ont i fötterna!" Men jag hade tur, det gjorde inte ont alls.


Efter kaoset bestämde vi oss för att köpa lite mat och gå och sätta oss vid Darling Harbour för att titta på fyverkerierna, mycket mindre människor och vi såg till och med något till skillnad från paraden.


Inne på Supré


Det var värre på nedervåningen


Vårt försök till att hitta en plats att stå på


Dem som bodde på Oxford street hade tur


Emelie och Andrea


Andrea och jag


Alla tre, precis innan folk började få panik


Darling Harbour


Emelie och Andrea


Älskar aussie's, dem erbjuder sig själva att ta kort så man själv slipper fråga


Fyverkerier ute på vattnet


Hitta fyverkeri-inställning på kameran...


...blev ganska bra bilder

P.S. Jag vet om tröjan jag har på mig, men den är jättemysig och det var kallt. Jag och Andrea har döpt den till "Sommar i Sverige" för den är perfekt en sommarkväll hemma i Sverige, hon håller fullkomligt med då hon köpte en lika dan. Emelie kom på sen att hon också borde ha köpt en, då kunde alla ha på sig dem, för jag fick en del kommentarer om den haha.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

shit asså de va så sjukt mkt folk! jag, lyckades få ledigt på lördagen ;) men de va ingen superkväll iaf :P hehe

mysigt med fyrverkerierna!! hade jag oxå velat se!

vad ska du / ni göra i helgen?

2011-03-07 @ 08:45:55
URL: http://allisanna.blogg.se/
Postat av: Elli

Jäklar vad brun du är! :) Inte alls avis ;)

2011-03-07 @ 09:38:49
URL: http://eliinorabrahamsson.blogg.se/
Postat av: Andie

Noone can ever hate on "sommar i sverige" :)

2011-03-07 @ 10:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0