"Framför" Operahuset

Planen för igår var att vi skulle vara ca. 10 stycken tjejer som skulle ut och äta, härligt när man hör av sig till en får man alltid med sig två till. Men när vi träffades så skulle Carin, Matilda och Nathalie åka bort till Darlinghurst, jag och Andrea kännde inte riktigt för att åka dit då vi redan ätit för vi var så hungriga. (Måste tipsa, om ni går förbi ett ställe som heter KFC så ät där! Så jäkla gott, friterat färsk kyckling!)
Så vi bestämde att vi skulle dela på oss, dem åkte bort till Darlinghurst för att träffa några andra, och jag och Andrea gick och köpte godis och dricka. Gick bort till Darling Harbour, satt oss där och prata och åt godis.

Efter ett tag så bestämde vi oss för att gå bort mot Operahuset och ta lite bilder, vi gick en bra bit. Kom liksom bakom dem större gatorna, så stanna en bil och sa "Coffee shop", jag skratta och tyckte han var dum i huvet som sa så tills Andrea förklarade vad det var.

Gick bort mot bron och tog kort där, gick under bron och sen så kom vi tillslut bort så vi såg Operahuset. Men vi var så trötta på att gå så vi tog bilder "framför" de istället för att gå bort enda dit.
 Hade väldigt roligt! Sen dog min kamera.


Det var inte lika kul när jag skulle ta bussen hem! Fick vänta i en timme på att bussen skulle komma, tror de åkte förbi tre bussar för att dem var så fulla.
När det tillslut stannade en buss så struntade mannen framför mig att betala för han fått vänta så länge, så chaffisen frågade mig vad som var felet.
"We have been waiting for ages!"



Jag i Darling Harbour


Andrea på samma ställe


En suddig bild på mig vid bron


Andie


Jag...


...jag igen


"Framför" Operahuset


Andie står också "framför" Operahuset


En till...


Japp de är jag...


...och i ett misslyckat försök


Sydney jag älskar dig...nästan alltid


Gillar hur det är Thunderstorms i det här landet, vi såg bara hur det blixtrar bland målnen och hur det lyser upp men hör ingen åska eller något annat som hör till.


Kommentarer
Postat av: Anki

Och "Coffee shop" betyder???? Säkert något fult...

2011-03-13 @ 13:18:00
Postat av: freja

fin du är cassie! saknar dig!

2011-03-14 @ 12:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0